Klik hier voor de Engelse versie

Amsterdam/Wenen, 15 januari 2019

Nederlandse startup Fitmanager bundelt krachten met Eversports om Europa te veroveren

Fitmanager is vanaf heden onderdeel geworden van het Oostenrijkse bedrijf Eversports. Met zijn innovatieve administratiesoftware was Fitmanager al een game changer in Nederland en België. Nu wordt gedoeld op een leidende positie binnen de Europese fitness-en-healthsoftwaremarkt.

Voor deze missie bleek het Oostenrijkse bedrijf Eversports dé perfecte partner. De twee bedrijven bedienen met elkaar meer dan 2500 klanten in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daarmee zijn ze nu al een van de grootste softwareleveranciers van Europa. Met een snelgroeiend team van 100 mensen staat het nieuwe gezamenlijke bedrijf in de startblokken om Europees marktleider te worden op het gebied van clubmanagement, betalingen, slimme online boekingen en marketing.

Fitmanager en Eversports zijn een gouden match. Ze delen de opvatting dat het voor iedereen eenvoudig moet zijn om een gezond leven te leiden en dat er geen barrières moeten zijn om te gaan sporten. Dat de twee ondernemingen nu hun krachten hebben gebundeld, betekent dat hun beider klanten en partners zich kunnen verheugen op een nog breder aanbod van producten en diensten. De verenigde bedrijven zullen zich met name richten op ondernemers die actief zijn in het aanbieden van yoga, boutique fitness, bootcamp, pilates, crossfit, dans, cycling en vechtsport. Daarnaast zal de boekings- en reserveringssoftware Ball Sports Manager voor tennis-, padel-, en squashbanen, waarmee Eversports al een leidende positie heeft op de Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse markt, ook in Nederland worden uitgerold.

Met vereende krachten naar marktleiderschap

Met een marktvolume van EUR 26,6 miljard is Europa nog altijd de grootste fitness-en-health markt ter wereld. In 2018 nam het aantal actieve leden toe tot maar liefst 60 miljoen. De vraag naar gebruiksvriendelijke software neemt uiteraard navenant toe. Met hun software bedienen Fitmanager en Eversports al vele ondernemers met alle zaken waaraan die het liefst zo min mogelijk tijd besteden. Of het nu gaat om het minimaliseren van de administratieve rompslomp, slimme online boekingen om tijd te besparen, het aantrekken van meer leden of het maximaliseren van hun omzet.

Het team van Fitmanager zal volledig worden opgenomen in Eversports familie. Tegelijkertijd zal het onafhankelijk blijven opereren in Nederland en België, om de groei te bevorderen met een lokaal team dat de taal spreekt en de markt kent. Om die reden is Fitmanager al begonnen met het werven van nieuwe teamleden, zodat hun klanten in Nederland en België maximaal zullen gaan profiteren van deze fusie.

De integratie van Fitmanager is een grote mijlpaal in de missie van beide bedrijven om marktleider te worden in Europa en daarbuiten.

Persbericht Fitmanager en Eversports

v.l.n.r.: Philipp Braunsberger (CFO Eversports), Emanuel Steininger (VP Engineering Eversports), Vincent van den Tol (CPO Fitmanager), Maarten Borgers (CEO Fitmanager), Hanno Lippitsch (CEO Eversports), Stefan Feirer (CPO), Thomas Fritz (CTO)

Maarten Borgers, CEO Fitmanager: ‘Toen Vincent en ik in 2015 met Fitmanager begonnen, wilden we een product op de markt brengen dat echt het verschil kon maken in de markt en dat ondernemers echt handvatten biedt om hun bedrijf effectiever te managen. Dat we zo kort na onze oprichting al de aandacht, interesse en erkenning kregen van Eversports, was voor ons de bevestiging dat Fitmanager was uitgegroeid tot gezichtsbepalend bedrijf op het gebied van fitness-en-healthsoftware in Nederland en België. Ik vind het een enorme eer dat wij toetreden tot de Eversports-familie, om zo onze gezamenlijke ambitie te realiseren. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met het team van Hanno het beste platform neer te zetten en ons gezamenlijke bedrijf nog sneller te laten groeien.’

Hanno Lippitsch, CEO Eversports: ‘We ontmoetten Maarten en Vincent in de zomer van 2018 en voelden meteen dat we met hen wilden samenwerken. Ze hadden in korte tijd een geweldig product ontwikkeld, een groot marktaandeel verworven en een loyale klantenkring opgebouwd. Bovendien delen ze onze waarden en visie. We zijn ervan overtuigd dat hun team Eversports in vele opzichten zal verrijken en dat we geen betere partner hadden kunnen vinden om onze marktpositie in Nederland en België te vergroten. Ik kijk er ontzettend naar uit dat we nu samen kunnen bouwen aan onze missie om marktleider te worden in Europa en daarbuiten.’

Over Fitmanager

Fitmanager, het online softwareplatform voor ondernemers in de fitness-en-health-markt, werd in 2015 opgericht door Vincent van den Tol (41) en Maarten Borgers (38) vanuit de gedachte dat het voor iedereen makkelijk moet zijn om een gezond en actief leven na te streven, en dat er geen belemmeringen moeten zijn om te sporten en te bewegen. Sindsdien is Fitmanager uitgegroeid tot een vooraanstaand bedrijf in de markt. Fitmanager biedt online administratie-en-managementsoftware met geïntegreerde betalingsservices aan ondernemers met een eigen gym of studio op het gebied van fitness, yoga, pilates, crossfit, dans, bootcamp, personal training en/of boutique fitness. Met de online software en apps van Fitmanager hoeven de ondernemers en hun leden zich niet langer bezig te houden met zaken waaraan zij liever geen tijd besteden. Voor meer informatie: Fitmanager.nl.

Over Eversports

Eversports, het sportplatform met de visie dat iedereen altijd en overal toegang zou moeten hebben tot sport, werd in 2013 in Wenen opgericht door voormalig nationaal volleybalspeler Hanno Lippitsch (35) en Emanuel Steininger (32). Eversports is een ‘software as a service’-marktplaats die sportaanbieders en sportievelingen samenbrengt. Eversports is actief in de DACH-regio, waar de focus vooral ligt op aanbieders van tennis, squash, badminton, voetbal en beachvolleybal, maar ook yoga, crossfit, pilates and fitness-studio’s. Het B2B-product van Eversports helpt sportondernemers hun banen, ruimten en materiaal te managen, maar ook met boekingen, betalingen, leden en marketingactiviteiten. Aan de B2C-kant biedt Eversports een app waarmee consumenten alle sportmogelijkheden in hun omgeving kunnen ontdekken, direct online kunnen boeken en betalen. Eversports is gestationeerd in Wenen en heeft kantoren in München, Keulen, Berlijn en Hamburg. Voor meer informatie: Eversports.com.

Meer informatie

Voor meer informatie, foto’s of interviewverzoeken kunt u contact opnemen met de persvoorlichter: Mirjam van den Broeke, [email protected], +31647424295.

Bekijk tijdens de gratis online demo wat Fitmanager voor jou kan betekenen

GRATIS ONLINE DEMO

Word jij onderdeel van ons avontuur? Bekijk de vacatures hier

Eversports and Fitmanager join forces to become the European Market Leader

Fitmanager has become part of the Eversports family in order to achieve maximum growth in the European fitness and health software and marketplace industry. Serving more than 2500 clients in the Netherlands, Belgium, Austria, Switzerland and Germany, Eversports (Austrian) and Fitmanager (Dutch) are now one of the biggest sport, fitness and health software suppliers in Europe. With a fast growing team of 100 people, together they are now ready to become European market leader in the field of club management, payments, smart online sports bookings and marketing.

Both companies share the same values and have the mission that it should be easy for anybody to exercise and live a healthy life without barriers to do so. The recent joining of their forces will give both their customers and partners a great opportunity to benefit from the best of all of their products and services. Together they will mainly focus on companies active in yoga, boutique fitness, bootcamp, pilates, crossfit, dance, cycling and martial arts. In addition, the software for tennis, squash, padel and football will also be rolled out in the Netherlands. The ballsport solution from Eversports already has a leading position in the DACH region.

With joint strength to market leadership

With a total market volume of about EUR 26.6 billion, Europe continues to be the largest fitness market in the world, leading to a total increase in members of 4.0% to a whopping 60 million in 2018. Evidently, the demand for administrative software is increasing too. With their software, Fitmanager and Eversports are already helping many small and medium-sized business owners with all the things they don’t really want to spend time on; whether it’s about smart online booking to save time, attracting more customers, maximizing their payload or minimizing their administrative burden.

The team of Fitmanager will be fully integrated with the Eversports team and will stay independent at the same time to further grow the new mutual company Eversports NL in Netherlands and Belgium. For that purpose the founders of Fitmanager already started recruiting new team members, to guarantee that new customers, and especially their current clients, will benefit optimally from this merger. The integration of Fitmanager into the Eversports family is yet another milestone in both companies’ journey to become the market leader in Europe and beyond.

Persbericht Fitmanager en Eversports

Left to right: Philipp Braunsberger (CFO Eversports), Emanuel Steininger (VP Engineering Eversports), Vincent van den Tol (CPO Fitmanager), Maarten Borgers (CEO Fitmanager), Hanno Lippitsch (CEO Eversports), Stefan Feirer (CPO), Thomas Fritz (CTO)

Maarten Borgers, CEO Fitmanager: When Vincent and I started in 2015, we wanted to make a product that could really make a difference by allowing business owners to run their business more effectively. By getting the attention, interest and recognition from Eversports gave us the confirmation that Fitmanager had grown into a leader in the field of fitness and health software in the Netherlands and Belgium. I’m really honored to become part of the Eversports Family and to grow our joint business with Hanno and the Eversports team even faster’

Hanno Lippitsch, CEO Eversports: ‘We met Maarten and Vincent in summer 2018 and immediately felt that we would love to work with them. They have developed a great product in a relatively short amount of time, build a loyal customer base and share our vision and values. We believe that their team will enrich Eversports in many ways and that we couldn’t possibly have found anyone more suited to grow the business in Netherlands and Belgium. I’m very happy that we can now grow together to become European market leader and beyond.’

About Eversports

Eversports, the sports platform with the vision of giving all people access to sport anytime and anywhere, was founded by the former volleyball national player Hanno Lippitsch and Emanuel Steininger in 2013 in Vienna, Austria. The founders of sportle.me, Stefan Feier and Philipp Braunsberger joined the management team one year later. Eversports is a SaaS enabled marketplace that brings sports providers and sport enthusiasts together. On the supplier side Eversports works with more than 1500 partners across the DACH region, focusing mainly on tennis, squash, badminton, soccer and beach volleyball venues as well as yoga, crossfit, pilates and fitness studios. The B2B product enables venue and studio operators to manage their resources (courts, rooms, equipment), bookings, payments, members and marketing activities. On the B2C side, Eversports is offering a seamless discovery, booking and payment experience for sport enthusiasts via mobile and desktop applications. Eversports counts around 80 employees to its family, is headquartered in Vienna and runs offices in Munich, Cologne, Berlin and Hamburg. For more information please visit: www.eversports.com

About Fitmanager

Fitmanager was founded by Vincent van den Tol (41) and Maarten Borgers (38) in 2015, based on the idea that it should be easy for anybody to exercise and live a healthy life, and there should be no barriers to get going. First they built a marketplace for consumers to find and book any sports activity anywhere. By 2016 they pivoted the business model because there was a great demand for administration software with small and medium sized business owners. Over the past two years, Fitmanager gained a leading position with their innovative administration software including integrated payment services for gym, club and studio owners in the field of fitness, yoga, pilates, dance, martial arts, bootcamp, personal training and boutique fitness. Like Eversports, Fitmanager also provides online software and apps, for clubs and their members, that take care of all the things you don’t want to spend time on. For more information please visit: www.fitmanager.nl

More information

For further questions and/or interview requests, please contact our press officer Mirjam van den Broeke M [email protected] T +31647424295

Ontdek wat Fitmanager voor jou kan betekenen

Vul je gegevens in en zie hoe Fitmanager een boost kan geven aan jouw onderneming

OVER FITMANAGER
Fitmanager biedt online ledenadministratie software inclusief apps voor ledenbeheer, planning, reserveringen en registraties, communicatie, creditsysteem met automatische SEPA-incasso’s, webshop, online betalen, integratie met eigen website in eigen stijl, social media en marketing. Inclusief financiële btw-rapportages.
De software is ontwikkeld en uitvoerig getest in samenwerking met professionals vanuit verschillende disciplines met een eigen Gym, Club of Studio. Daardoor is de software afgestemd voor in- en outdoor groepstraining zoals Small Group, Fitness, Bootcamp, Yoga, Pilates, Personal Training, CrossFit, Vechtsport, Dansen, Boksen, Hardlopen en meer!
Sales: 085-1301656      Support: 085-3034658      E-mail: [email protected]
Kantoor Fitmanager      Arlandaweg 92      1043 EX Amsterdam